Stipendiatutställningen invigd!

Lördagen den 27/5 2023 invigdes årets stipendiat Samuel Klauningers utställning BLÅJEANS på Eskilstuna Konstmuseum.

Den mycket lyckade vernissagen inleddes av några ord från Eskilstuna konstmuseum där de upplyste om våran långa historia av samarbeten tillsammans. Därefter gavs ordet till vår nyblivna ordförande Ulf Rehnholm som läste upp föreningens motivering till valet av just Samuel Klauninger som årets stipendiat.

Efter ordförandets tal överlämnades diplomet till stipendiaten som sedan höll ett kort tal där han tackade både föreningen och sina nära och kära som stöttat honom under hans konstnärliga resa.

Utställningen invigdes till sist av Mårten Carlson, lärare på Eskilstuna Folkhögskola där Samuel tidigare har studerat.

Utställningen arrangerades med stöd av Riksförbundet Sveriges konstföreningar och kulturrådet.